Wikipedia

Результати пошуку

Personal experience ☺☺З власного досвіду.

З досвіду роботи. Проблемна тема-"Реалізація компетентнісного підходу через наскрізні лінії на уроках англійської мови"


                   

 

Мотивація вивчення англійської у початкових класах:

Мотивація є надзвичайно важливою в навчальному процесі. Вона є в центрі навчання. Якщо учень/-иця не хоче вчитися – він чи вона не буде це робити, і вчитель/-ка нічого не зможе вдіяти – окрім як мотивувати.

На мотивацію учнівства впливають, зокрема, такі фактори:

  • задля якої практичної мети учень/-иця вивчає мову (користування нею, професійне зростання (якщо йдеться про дорослих), гарні оцінки тощо);
  • відчуття, що вивчення мови вдається, у разі успішності учня/учениці. Автономність учня/учениці, його чи її впевненість у собі та досягнення – частини цього відчуття. Якщо людині здається, що в неї щось гарно виходить – вона хоче продовжувати це робити;
  • бажання вільно спілкуватися – з  родичами з іншої країни, друзями, хлопцями/дівчатами, бізнес-партнерами тощо;
  • заохочення з боку інших людей. Якщо людина живе у спільноті, де знання іноземної мови високо цінується, – вона розумітиме важливість її вивчення. Якщо ж навпаки – людина не буде бачити сенсу у вивченні і, відповідно, не матиме мотивації;
  • насолода від процесу навчання. Таких дітей, певно, небагато, але вони є – ті, для кого навчання як процес пізнання нового є цікавим. Цікавим/-ою може бути вчитель/-ка, що викладає предмет, підручник, в якому зібрані теми, важливі для учня/учениці – це все мотивує;
  • захоплення культурою народу, мова якого вивчається. Наприклад, учень/-иця буде вмотивований/-ою вивчити англійську, якщо він чи вона збираються поїхати на навчання за кордон.

Особливо складно мотивувати учнівство, коли курс є інтегрованим – адже він складніший. Наприклад, хімія англійською. Деякі учні/-учениці губляться не тільки в англійській мові, а й у хімії – тож варто бути особливо обережними під час викладання за такими програмами. Курси британської чи американської літератури теж досить складні – переважно через насичену лексику уривків з оригіналів творів. Це може впливати на учнівство двома способами: або ж вони демотивуються, зневірившись у своїх здібностях, або ж, навпаки, зустрівши нову лексику, захочуть дізнатися її значення.

Під час вивчення нової складної лексики (старша, профільна школа, чи загалом учні рівня B1+/B2+) варто приділяти увагу морфології: розуміючи вживання певних афіксів на практиці (вправи на словотвір), діти не тільки збагатять свій словниковий запас, а й не будуть лякатися, коли зіткнуться з незнайомим словом, основу якого вони знають, а інші частини – ні.

Наведу приклад з англійської мови: sure – unsure – assure – reassure – insure – insurance. Проте тут слід звертати увагу учнівства на те, що -ure може бути суфіксом творення іменників – з expose утворилося exposure.

Також потрібно формувати абстрактне мислення учнів, адже просто через переклад морфем слів “insure/insurance” ніколи не зрозуміти, що це страхування.

Вчені Z. Doryei та K. Csizer кажуть, що є 10 ключових сфер, в яких учитель впливає на мотивацію учнів:

Вчитель– бути якомога більш толерантним та чутливим;
– намагатися поводити себе природно;
– оказувати гарний приклад – бути відданим справі та вмотивованим;
Атмосфера у класі– нести у клас гумор, усмішку та сміх;
– створювати приємну, спокійну та безпечну атмосферу в класі;
Завдання– давати чіткі інструкції;
– зазначати мету та користь від кожного завдання;
Ставлення– ставитися до кожного учня як до особистості;
Впевненість у собі– давати позитивний feedback та хвалити;
– упевнитися, що учні/-учениці відчувають успіх;
– приймати помилки – вони є природними протягом навчання;
Інтерес– обирати цікаві завдання та теми;
– пропонувати вибір матеріалів та занять протягом навчання;
– задля заохочення до навчання треба використовувати інтереси учнівства, а не тести та оцінки;
– робити з завдань випробування (challenges) для того, щоб задіяти учнівство;
Автономія– заохочувати запитання та іншу участь учнівства;
– заохочувати креативність та уяву;
– якомога більше поділяти відповідальність за організацію навчального процесу з учнівством;
Реальність– намагатися робити завдання цікавими для кожного/-ї, а також пов’язаними з реальним життям;
Ціль/Мета– встановлювати кілька визначених навчальних цілей для учнівства;
– заохочувати учнівство ставити цілі та працювати задля їх досягнення;
– аналізувати цілі учнівства та їхні потреби;
Культура– ознайомлювати учнівство з культурою мови, яку вони вивчають;
– запрошувати носіїв мови;
– знаходити учням/ученицям друзів для листування (penfriends чи, радше, texting-friends у сучасних умовах).

Потрібно пам’ятати, що є фактори, на які вчителю/-ці важко вплинути та навпаки. Наприклад, важко вплинути на учнів/учениць, які хочуть постійно розмовляти – тож варто це використати в навчальному процесі. А от демотивованих учнів та учениць варто заохочувати похвалою – і на це вплинути легко.

Джерела

  1. “Ten commandements for motivating language learners: results of  an empirical study” by Z. Dornyei and K. Csizer, Language Teaching Research, Hodder Arnold 1998;
  2. “The TKT Course M1,2 and 3” by Mary Spratt, Alan Pulverness and Melanie Williams. Cambridge University Press (pp. 53-57);
  3. “The CELTA Course. Trainer’s Manual” by Scott Thornbury  and Peter Watkins. Cambridge University Press (pp. 88-90).

Данііл Озерний, член Українського відділення Міжнародної асоціації викладачів англійської мови як іноземної, кваліфікований TKT Cambridge ESOL, Міжнародної спільноти лінгвістики англійської мови, Федеральної асоціації управління інформаційними ресурсами (США).



Використання методу проектів на уроках англійської мови в початковій школі 



                                                 (з досвіду роботи) 
  Метод проектів, який я використовую в процесі навчання англійської мови дозволяє мені

формувати навички самостійної роботи учнів з навчальним матеріалом; навички самоконтролю; уміння та навички креативного мислення, комунікативні, презентаційні, пошукові (дослідницькі) уміння, а також уміння працювати в команді. В процесі організації проектної діяльності учнів з англійської мови в початковій школі мною плануються такі різновиди діяльності:
Індивідуальна: продукт, який отримуємо – результат роботи однієї людини. Надалі з таких особистих виробів можливо простим об’єднанням (наприклад, організувавши експозицію) отримати колективний продукт.
Колективна діяльність: концерти або вистави зі спільною підготовкою та репетиціями, одна велика спільна поробка, комп’ютерний слайд – фільм за участю всіх бажаючих й т.ін.
Робота в малих групах: поробки, колажі, макети й т.ін.
Для аналізу практичних результатів впровадження проектного метода я використовую типологію проектів, запропоновану Є.С.Полат, за шістьма основними ознаками:
За домінуючою діяльністю: дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані, рольові, інформаційні проекти;
За предметно –змістовною галуззю: монопроекти, міжпредметні проекти;
За характером координації проекта:з відкритою явною координацією, з прихованою координацією;
За характером контактів між учасниками: в межах класу, внутришкільні, регіональні, міжрегіональні, міжнародні;
За кількістю учасників проекту: особистісні, парні, групові;
За тривалістю виконання проекту: міні-проекти, короткострокові, тижневі та річні проекти.
           В організації проектної дiяльностi дуже важливим моментом є структурування. Воно включає в себе наступні етапи: планування, аналіз , узагальнення інформації, презентація та етап практичного використання результатів роботи над проектом. Виходячи з логіки створення ситуації успіху, недоцільно оцінювати лише мовний матеріал та помилки.
 Які саме критерії оцінювання проекта я використовую:
Самостійність роботи над проектом;
Повнота розкриття теми;
Мовна письменність;
Артистизм та виразність виступу;
Використання засобів наочності.
        Вже досить тривалий проміжок часу я використовую проекти в навчальному процесі, тому хочу представити результати в своєї праці.
         Учні початкових класів виконують творчі, практико- орієнтовані, дослідницькі, інформаційні проекти як особистісні , так і групові з відкритою явною координацією всередині класу; міні-проекти, короткотривалі. Під час роботи над проектом я віддаю перевагу індивідуальній діяльності, колективній та іноді роботі в малих групах. Процес навчання англійської мови мною планується таким чином, що вивчення теми закінчується виконанням проекту. Так , щоб продемонструвати рівень засвоєння теми учнями 1 класу НУШ цього навчального року, діти виконували роботу над індивідуальними проектами, які потім були об’єднані в колективні експозиції: «Мій друг», «Моя родина» ( діти оформлювали родинне дерево та розповідали про членів родини простими фразами: She is my mother. Her name is…), «Мої іграшки» ( кожен учень створив книжечку про власні іграшки та представив її, зазначивши назву та колір іграшок), «Прикрасимо ялинку» ( учні працювали в міні- групах та вирізували, клеїли іграшки на свою паперову ялинку. Кожна команда по завершенню роботи розповіла вірш про Різдво та разом всі заспівали пісню “We wish you a Merry Christmas”.) «Мій улюблений колір» (діти створювали за допомогою долоньки та кольорових олівців восьминіжка улюбленого кольору та представляли його. Потім вийшла колективна експозиція з додаванням фото дітей.) Після завершення теми «Тварини» доцільним буде створення зоопарку з дикими тваринами та пластилінової ферми з мешканцями – домашніми тваринами. Тему «Їжа» можна завершити роботою в малих групах та створити меню свого кафе або казкового ресторану в малюнках та представити його. Тема «Школа» вимагає знання назв шкільного приладдя, тому доцільно оформити проект “My school-bag”, намалювавши портфель та речі, які потрібні для навчання в школі. Тема «День народження» є дуже цікавою та улюбленою темою учнів. Тому можливо оформлення вітальної листівки або виготовлення поробки–подарунка з паперу, створення колекції ігор та розваг, які є доречними на вечірці з приводу Дня народження.
Наведу ще декілька прикладів з власного досвіду. Після закінчення вивчення англійської абетки зазвичай проводиться свято та доцільно оформити практико- орієнтований проект.
Тема: Англійська абетка
Тривалість:2-3 урока
Мета: повторити літери абетки та закріпити знання послідовності літер англійської абетки.
Продукт: книжка про літери абетки
Хід проекта
Повторення літер англійської абетки. Порівняння їх з літерами української абетки. Колективний пошук та обговорення відповідей на запропоновані питання вчителя:
Як англійською буде “буквар”?
Навіщо люди вивчають абетку?
Чим відрізняються великі та маленькі літери, їх використання?
Скільки літер в українській та англійській абетках?
Чому де – які англійські літери схожі на українські за написом та різняться за вимовою?
Вдома діти готують свої букварики, підбирають малюнки до кожної літери, назви яких починаються з цієї літери.
На презентації учні представляють свої книжечки. Проходить конкурс на найцікавішу казку про обрану літеру англійської абетки.

Творчий проект (2 клас)
Тема: “Meet my family”
Тривалість: 2 урока
Мета:розвиток творчих здібностей учнів
Продукт:експозиція із творчих робіт учнів «Моє родинне дерево»
Хід проекта
Учні знайомляться з текстом, в якому наведено опис родини. Вчитель проводить бесіду з учнями, звертає увагу учнів на зміст тексту та його співвіднесення з ілюстраціями.
Учні складають своє родинне дерево та роблять підписи до ілюстрацій, складають власну розповідь за зразком. Вчитель надає необхідну допомогу.
На наступному уроці учень презентує свою роботу в класі.
 Потім учні готують виставку власних робіт.

Практико – орієнтований проект (1 клас)
Тема:“Happy birthday”
Тривалість: 1 урок
Мета: Формування вміння підписувати вітальну листівку
Продукт: листівка
Хід проекту
Учні знайомляться із зразками вітальних листівок. Вчитель звертає їхню увагу на складові листівки: звертання, основна частина, кінцівка.
Діти обирають зразок листівки, який їм сподобався.
Користуючись зразком, учні підписують свої вітальні листівки.

       Творчий проект (3 клас)
Тема: “Meet our pets”
Тривалість:2 урока
Мета: Розвиток творчих здібностей учнів та комунікативних компетенцій
Продукт: постер
Хід проекта
Учні знайомляться із зразками загадок , представлених в підручнику. Вчитель звертає увагу на зміст загадок.
Учні складають власні загадки письмово, користуючись словником та зразком. Вчитель надає необхідну допомогу учням.
Після цього учні виготовляють постер про своїх улюбленців.
На наступному уроці кожен учень презентує свою загадку.
Приклад загадки: My pet is called Buksy. He has got a short neck, big white sharp teeth, a long tail, four short legs. His favourite food is meat, milk, fish.He can run and jump. He is quiet. He likes to sleep in the armchair. He is very interesting, clever and funny. I like my pet. What is it? ( It is a cat).

Інформаційний проект (4 клас)
Тема: “Традиційні свята в Великобританії”
Тривалість:3 тижні
Мета: познайомити учнів з традиціями та звичаями святкування різноманітних свят в Великобританії, порівняти традиції святкування в Великобританії та Україні
Продукт: свято – телеміст
Хід проекту:
Учні розділені на групи за характером завдань. Перша група в домашніх умовах підбирає зображення та інформацію в Інтернеті стосовно традиційних свят в Великобританії , в той самий час друга група вивчає традиційні свята в Україні. Третя група розучує та співає українські та англійські пісні. Четверта група відповідає за постановку традиційних танців кожного народу та прикрашає зал до свята. Презентацію до виступу готує вчитель, використовуючи інформацію та зображення, надані дітьми; готує сценарій свята. Презентація проходила українською та англійською мовами, відповідно до країни, яка презентується. Учні коментують підготовлені слайди, глядачі відповідають на запитання вікторини. Діти виконують пісні, вірші та танці , притаманні кожній країні у відповідності до свята. Робиться акцент на традиційний святковий одяг кожного з народів та кулінарні особливості .

Дослідницький проект (4 клас)
Тема: “Книжки. Читати або не читати”
Тривалість: 3 тижні
Мета: проаналізувати мотиви читання книжок дітьми молодшого шкільного віку, формувати зацікавленість процесом створення книжок та формувати вміння презентувати улюблену книгу.
Хід проекту
Було проведено анкетування учнів 4 класу з метою виявлення основних мотивів при виборі книги для читання, а також вивчення переліку авторів, чим книжкам віддають перевагу учні цього віку. Виходячи з отриманої інформації, учні під керівництвом вчителя створюють слайди комп’ютерної презентації, а також вивчають процес створення книжок (інформація та відео, презентації знайдені в мережі інтернет).Учні презентують улюблені книжки, їхніх авторів та головних героїв, користуючись заздалегідь запропонованим вчителем планом та зразком.

Творчий проект (4 клас)
Тема: Природа ( «Птахи – наші друзі»)
Тривалість: 2 тижні(8 уроків)
Мета: познайомити дітей з особливостями існування різних видів пташок, виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу природи
Продукт: індивідуальні проекти, які об’єднуються в колективну експозицію
Хід проекту
Учні опрацьовують текст підручника (English World 4) про птахів (пінгвін, альбатрос, лебідь та дикі качки).
Учитель звертає увагу дітей на особливості вживання речень в Present Simple , опрацьовує разом з учнями лексичний матеріал.
 Учні за допомогою вчителя складають план до розповідей, звертаючи увагу на зміст текстів: місце мешкання пташки, її зовнішній вигляд, особливості харчування, догляд за пташенятами, 
цікаві відомості про фізичні здібності птаха.
Потім учні підбирають зображення та знаходять цікаву інформацію в енциклопедії або в Інтернеті, та оформлюють свій проект на аркуші паперу.
На уроці кожен учень презентує птаха, який йому подобається, висловлює власні враження від інформації за раніше запропонованим зразком. Наприкінці уроку всі учнівські роботи об’єднуються в колективну виставку робіт.

Таким чином, хочу зазначити, що метод проектів, який я використовую на уроках вже з першого року навчання англійської мови, є дуже ефективним в розвитку особистісних якостей та розумових здібностей учнів. Він допомагає вчителю навчити дітей співпраці та толерантності, підвищити мотивацію до вивчення іноземної мови у молодших 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Новинки.Цікаві дописи.