Wikipedia

Результати пошуку

середа, 28 лютого 2024 р.

Уроки англійської в 4 класі. Створення проєктів учнями, як вміння показати свої досягнення. Урок- My healhty lifestyle. Відображає наскрізну лінію " Здоров'я та безпека", " Громадянська відповідальність". Формує учнів як повноцінного громадянина.

середа, 22 березня 2023 р.

Компетентнісний підхід на уроках англійської мови. Майстер-клас-Як це робити цікаво та ефективно?

понеділок, 20 березня 2023 р.

четвер, 30 грудня 2021 р.

We are good team!!! Участь в онлайн олімпіаді "На урок". Англійська мова Осінь2021. Старання та досягнення учнів 4-9 класів Нагороди.

понеділок, 25 жовтня 2021 р.

Метод проєктів у початковій школі

 Використання методу проектів на уроках англійської мови в початковій школі 



                                                 (з досвіду роботи) 
  Метод проектів, який я використовую в процесі навчання англійської мови дозволяє мені

формувати навички самостійної роботи учнів з навчальним матеріалом; навички самоконтролю; уміння та навички креативного мислення, комунікативні, презентаційні, пошукові (дослідницькі) уміння, а також уміння працювати в команді. В процесі організації проектної діяльності учнів з англійської мови в початковій школі мною плануються такі різновиди діяльності:
Індивідуальна: продукт, який отримуємо – результат роботи однієї людини. Надалі з таких особистих виробів можливо простим об’єднанням (наприклад, організувавши експозицію) отримати колективний продукт.
Колективна діяльність: концерти або вистави зі спільною підготовкою та репетиціями, одна велика спільна поробка, комп’ютерний слайд – фільм за участю всіх бажаючих й т.ін.
Робота в малих групах: поробки, колажі, макети й т.ін.
Для аналізу практичних результатів впровадження проектного метода я використовую типологію проектів, запропоновану Є.С.Полат, за шістьма основними ознаками:
За домінуючою діяльністю: дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані, рольові, інформаційні проекти;
За предметно –змістовною галуззю: монопроекти, міжпредметні проекти;
За характером координації проекта:з відкритою явною координацією, з прихованою координацією;
За характером контактів між учасниками: в межах класу, внутришкільні, регіональні, міжрегіональні, міжнародні;
За кількістю учасників проекту: особистісні, парні, групові;
За тривалістю виконання проекту: міні-проекти, короткострокові, тижневі та річні проекти.
           В організації проектної дiяльностi дуже важливим моментом є структурування. Воно включає в себе наступні етапи: планування, аналіз , узагальнення інформації, презентація та етап практичного використання результатів роботи над проектом. Виходячи з логіки створення ситуації успіху, недоцільно оцінювати лише мовний матеріал та помилки.
 Які саме критерії оцінювання проекта я використовую:
Самостійність роботи над проектом;
Повнота розкриття теми;
Мовна письменність;
Артистизм та виразність виступу;
Використання засобів наочності.
        Вже досить тривалий проміжок часу я використовую проекти в навчальному процесі, тому хочу представити результати в своєї праці.
         Учні початкових класів виконують творчі, практико- орієнтовані, дослідницькі, інформаційні проекти як особистісні , так і групові з відкритою явною координацією всередині класу; міні-проекти, короткотривалі. Під час роботи над проектом я віддаю перевагу індивідуальній діяльності, колективній та іноді роботі в малих групах. Процес навчання англійської мови мною планується таким чином, що вивчення теми закінчується виконанням проекту. Так , щоб продемонструвати рівень засвоєння теми учнями 1 класу НУШ цього навчального року, діти виконували роботу над індивідуальними проектами, які потім були об’єднані в колективні експозиції: «Мій друг», «Моя родина» ( діти оформлювали родинне дерево та розповідали про членів родини простими фразами: She is my mother. Her name is…), «Мої іграшки» ( кожен учень створив книжечку про власні іграшки та представив її, зазначивши назву та колір іграшок), «Прикрасимо ялинку» ( учні працювали в міні- групах та вирізували, клеїли іграшки на свою паперову ялинку. Кожна команда по завершенню роботи розповіла вірш про Різдво та разом всі заспівали пісню “We wish you a Merry Christmas”.) «Мій улюблений колір» (діти створювали за допомогою долоньки та кольорових олівців восьминіжка улюбленого кольору та представляли його. Потім вийшла колективна експозиція з додаванням фото дітей.) Після завершення теми «Тварини» доцільним буде створення зоопарку з дикими тваринами та пластилінової ферми з мешканцями – домашніми тваринами. Тему «Їжа» можна завершити роботою в малих групах та створити меню свого кафе або казкового ресторану в малюнках та представити його. Тема «Школа» вимагає знання назв шкільного приладдя, тому доцільно оформити проект “My school-bag”, намалювавши портфель та речі, які потрібні для навчання в школі. Тема «День народження» є дуже цікавою та улюбленою темою учнів. Тому можливо оформлення вітальної листівки або виготовлення поробки–подарунка з паперу, створення колекції ігор та розваг, які є доречними на вечірці з приводу Дня народження.
Наведу ще декілька прикладів з власного досвіду. Після закінчення вивчення англійської абетки зазвичай проводиться свято та доцільно оформити практико- орієнтований проект.
Тема: Англійська абетка
Тривалість:2-3 урока
Мета: повторити літери абетки та закріпити знання послідовності літер англійської абетки.
Продукт: книжка про літери абетки
Хід проекта
Повторення літер англійської абетки. Порівняння їх з літерами української абетки. Колективний пошук та обговорення відповідей на запропоновані питання вчителя:
Як англійською буде “буквар”?
Навіщо люди вивчають абетку?
Чим відрізняються великі та маленькі літери, їх використання?
Скільки літер в українській та англійській абетках?
Чому де – які англійські літери схожі на українські за написом та різняться за вимовою?
Вдома діти готують свої букварики, підбирають малюнки до кожної літери, назви яких починаються з цієї літери.
На презентації учні представляють свої книжечки. Проходить конкурс на найцікавішу казку про обрану літеру англійської абетки.

Творчий проект (2 клас)
Тема: “Meet my family”
Тривалість: 2 урока
Мета:розвиток творчих здібностей учнів
Продукт:експозиція із творчих робіт учнів «Моє родинне дерево»
Хід проекта
Учні знайомляться з текстом, в якому наведено опис родини. Вчитель проводить бесіду з учнями, звертає увагу учнів на зміст тексту та його співвіднесення з ілюстраціями.
Учні складають своє родинне дерево та роблять підписи до ілюстрацій, складають власну розповідь за зразком. Вчитель надає необхідну допомогу.
На наступному уроці учень презентує свою роботу в класі.
 Потім учні готують виставку власних робіт.

Практико – орієнтований проект (1 клас)
Тема:“Happy birthday”
Тривалість: 1 урок
Мета: Формування вміння підписувати вітальну листівку
Продукт: листівка
Хід проекту
Учні знайомляться із зразками вітальних листівок. Вчитель звертає їхню увагу на складові листівки: звертання, основна частина, кінцівка.
Діти обирають зразок листівки, який їм сподобався.
Користуючись зразком, учні підписують свої вітальні листівки.

       Творчий проект (3 клас)
Тема: “Meet our pets”
Тривалість:2 урока
Мета: Розвиток творчих здібностей учнів та комунікативних компетенцій
Продукт: постер
Хід проекта
Учні знайомляться із зразками загадок , представлених в підручнику. Вчитель звертає увагу на зміст загадок.
Учні складають власні загадки письмово, користуючись словником та зразком. Вчитель надає необхідну допомогу учням.
Після цього учні виготовляють постер про своїх улюбленців.
На наступному уроці кожен учень презентує свою загадку.
Приклад загадки: My pet is called Buksy. He has got a short neck, big white sharp teeth, a long tail, four short legs. His favourite food is meat, milk, fish.He can run and jump. He is quiet. He likes to sleep in the armchair. He is very interesting, clever and funny. I like my pet. What is it? ( It is a cat).

Інформаційний проект (4 клас)
Тема: “Традиційні свята в Великобританії”
Тривалість:3 тижні
Мета: познайомити учнів з традиціями та звичаями святкування різноманітних свят в Великобританії, порівняти традиції святкування в Великобританії та Україні
Продукт: свято – телеміст
Хід проекту:
Учні розділені на групи за характером завдань. Перша група в домашніх умовах підбирає зображення та інформацію в Інтернеті стосовно традиційних свят в Великобританії , в той самий час друга група вивчає традиційні свята в Україні. Третя група розучує та співає українські та англійські пісні. Четверта група відповідає за постановку традиційних танців кожного народу та прикрашає зал до свята. Презентацію до виступу готує вчитель, використовуючи інформацію та зображення, надані дітьми; готує сценарій свята. Презентація проходила українською та англійською мовами, відповідно до країни, яка презентується. Учні коментують підготовлені слайди, глядачі відповідають на запитання вікторини. Діти виконують пісні, вірші та танці , притаманні кожній країні у відповідності до свята. Робиться акцент на традиційний святковий одяг кожного з народів та кулінарні особливості .

Дослідницький проект (4 клас)
Тема: “Книжки. Читати або не читати”
Тривалість: 3 тижні
Мета: проаналізувати мотиви читання книжок дітьми молодшого шкільного віку, формувати зацікавленість процесом створення книжок та формувати вміння презентувати улюблену книгу.
Хід проекту
Було проведено анкетування учнів 4 класу з метою виявлення основних мотивів при виборі книги для читання, а також вивчення переліку авторів, чим книжкам віддають перевагу учні цього віку. Виходячи з отриманої інформації, учні під керівництвом вчителя створюють слайди комп’ютерної презентації, а також вивчають процес створення книжок (інформація та відео, презентації знайдені в мережі інтернет).Учні презентують улюблені книжки, їхніх авторів та головних героїв, користуючись заздалегідь запропонованим вчителем планом та зразком.

Творчий проект (4 клас)
Тема: Природа ( «Птахи – наші друзі»)
Тривалість: 2 тижні(8 уроків)
Мета: познайомити дітей з особливостями існування різних видів пташок, виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу природи
Продукт: індивідуальні проекти, які об’єднуються в колективну експозицію
Хід проекту
Учні опрацьовують текст підручника (English World 4) про птахів (пінгвін, альбатрос, лебідь та дикі качки).
Учитель звертає увагу дітей на особливості вживання речень в Present Simple , опрацьовує разом з учнями лексичний матеріал.
 Учні за допомогою вчителя складають план до розповідей, звертаючи увагу на зміст текстів: місце мешкання пташки, її зовнішній вигляд, особливості харчування, догляд за пташенятами, 
цікаві відомості про фізичні здібності птаха.
Потім учні підбирають зображення та знаходять цікаву інформацію в енциклопедії або в Інтернеті, та оформлюють свій проект на аркуші паперу.
На уроці кожен учень презентує птаха, який йому подобається, висловлює власні враження від інформації за раніше запропонованим зразком. Наприкінці уроку всі учнівські роботи об’єднуються в колективну виставку робіт.

Таким чином, хочу зазначити, що метод проектів, який я використовую на уроках вже з першого року навчання англійської мови, є дуже ефективним в розвитку особистісних якостей та розумових здібностей учнів. Він допомагає вчителю навчити дітей співпраці та толерантності, підвищити мотивацію до вивчення інозем

четвер, 21 жовтня 2021 р.

Розвиток наскрізних ліній на уроках англійської мови


Нові наскрізні лінії в освіті та їх реалізація
 на уроках англійської мови.

Освіта є невід’ємною частиною суспільства і в центрі уваги завжди був і буде  всебічний розвиток особистості,  формування  її  світогляду, умінь та навичок. Змінюється  суспільство – змінюється й освіта. На сучасному етапі освіта це не тільки великий багаж знань та результати тестів, зараз на головний план виходить формування в школярів ключових компетентностей, під якими розуміють сукупність знань та навичок, яких потребує учень для самовизначення, загального розвитку та самореаліції.
Формування таких компетентностей співвідноситься з наскрізними лініями:
·         «Екологічна безпека та сталий розвиток»
·         «Громадянська відповідальність»
·         «Здоров’я та безпека»
·         «Підприємливість та фінансова грамотність»

Названі наскрізні теми мають бути впровадженні через кожен навчальний предмет. Викладання іноземних мов зараз зайняло важливе місце в системі освіти, так як в зв’язку з активними соціальними та інформаційно-технічними змінами в сучасному житті, стала потреба в міжнародному та міжкультурному спілкуванні. Необхідно сприяти міжнародній взаємодії та забезпечити доступ до світового відкритого інформаційного простору.
          Тому ми повинні сформувати готовність та здатність учня до міжкультурної комунікації, що є не тільки вміння спілкуватися, але й уміння користуватися інформацією, володіти мовними техніками та навичками взаєморозуміння на міжкультурному рівні, а також розвинути необхідні якості для взаємодії з представниками інших культур.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» пов’язана з формуванням в учнів готовності оцінити наслідки діяльності людини на природне середовище, розуміння того, що природу слід берегти, готовність брати участь у заходах з охорони довкілля, усвідомлення важливості цього для майбутніх поколінь. Говорячи про сталий розвиток ми розуміємо розвиток, який дозволяє нашому поколінню задовольнити свої потреби без шкоди для можливості майбутнім поколінням задовольняти свої. Під час роботи над темами «Довкілля», «Природа», «Подорожі», «Транспорт», «Охорона здоров’я» можна формувати розуміння що людина – це частина природи і її існування напряму залежить від природного середовища, яке слід берегти. Доцільно проводити різноманітні проекти, інтегровані уроки, нестандартні уроки, використовувати власні приклади та приклади з життя учнів.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» спрямована на формування відповідального громадянина нашого суспільства, здатного до міжкультурного спілкування та взаємодії. Учні повинні знати свої права та обов’язки. Крім цього важливо навчити учнів співпрацювати в групах, бути відповідальними, знаходити потрібні способи діяльності та моделі поведінки для досягнення своєї мети, але  при цьому не порушуючи права інших. Сприяти цьому може робота в групах над різноманітними творчими завданнями. Командна робота сприяє формуванню вмінь якісно співпрацювати, розвиває творчі здібності, впевненість та лідерство.
        Реалізація наскрізної змістової лінії «Здоров’я та безпека» направлена на збереження здоров’я підростаючого покоління. Це раціональне, здорове харчування, безпечна поведінка та ведення здорового способу життя. Реалізація цієї лінії має починатися з організації уроку: цікаві форми роботи, зміна діяльності, активні методи, фізкультхвилинки, хвилини релаксації повинні мати місце на кожному уроці. Важливо сформувати у дітей негативне ставлення до наркотиків, насильства, шкідливих звичок, навчити розрізняти безпечну та небезпечну поведінку та її наслідки не тільки в житті, а й в мережі Інтернет, розрізняти правдиву та перебільшену інформацію. Для реалізації цієї змістової лінії можуть бути використані теми « Їжа», «Спорт», «Здоров’я», «Інтернет», «Відпочинок та дозвілля».
        Реалізація наскрізної змістової лінії  «Підприємливість та фінансова грамотність» забезпечить здатність учнів планувати та розробляти різні завдання, представляти себе та свої досягнення, приймати рішення, робити розрахунки. Під час вивчення тем «Одяг», «Харчування», «Здоров’я», «Моя родина» варто ознайомлювати учнів з лексикою, що стосується покупки та споживання товарів, міжнародні стандарти розмірів, види продажу  та оплати товарів та інші спеціальні терміни, які можуть знадобитися людині в сучасному світі.
        Ключові компетентності можна розвивати на кожному уроці через відповідні форми роботи:
-          інтерактивні методи, які забезпечують активну діяльність учнів на уроці;
-          методи інтегрування, що допоможуть учням зрозуміти, що все в житті взаємопов’язане і отримані знання можуть знадобитися в будь-яку мить;
-          кооперативне навчання, яке формує соціальні вміння, лідерські якості, вміння ефективно працювати в колективі;
-          рольові та ділові ігри, що є дуже ефективними при вивченні іноземної мови, так як стимулюють учнів до іноземного спілкування;
-          проектні технології, дають змогу сформувати творче мислення, почуття відповідальності, вміння злагоджено працювати в команді та презентувати результати своєї роботи;
-          методи «змішаного навчання»,  поєднання традиційного та дистанційного навчання, що вже стало невід’ємною частиною нашого стрімкого інформаційно-технічного прогресу;
-           вихід за межі класу на екскурсію або дослідження мотивує та активізує дітей до пізнання нового;
-          звернення до досвіду учнів, що перетворить їх на активних учасників навчального процесу та пов’яже навчання з життям;
-          відповідні форми оцінювання: самооцінювання, яке формує здатність до самоаналізу, вміння бачити власні помилки та взаємооцінювання, що виховує вміння порівнювати, аналізувати, оцінювати інших та сприймати критику в свою адресу.
            Отже, ми повинні сформувати творчу та відповідальну особистість, що вмітиме швидко пристосовуватись в мінливому світі, буде здатна постійно навчатися та критично мислити та генеруватиме нові ідеї.
      Ще Сенека говорив « Ми навчаємося не для школи, а для життя» тому впровадження нових змістових ліній покликане на те, щоб перебудувати зміст і цілі навчального процесу таким чином, щоб освіта стала здатна до вчасної підготовки людей до нових умов існування та могла дати їм такі знання й уміння, які дозволили б не тільки успішно адаптуватися у новому соціальному та інформаційному середовищі, але й активно впливати на нього в інтересах збереження й подальшого розвитку людського суспільства та довкілля. 

Новинки.Цікаві дописи.